رئیس سازمان ورزش شهرداری تهران گفت: سرانه ورزشی در تهران ۱۳ دقیقه است که ۳۰ درصد استاندارد جهانی می شود.

ورزشگاه شهداي قيطريه

به گزارش همشهری آنلاین، حسین اجاقی در آئین بهره برداری از مجموعه ورزشی شهدای آزادی در شنبه امید و افتخار، گفت: سرانه فعالیت ورزشی در تهران در حال حاضر ۱۳ دقیقه است. بر اساس آمار مرکز آمار ایران این میزان از سرانه فعالیت ورزشی ۳۰ درصد استانداردهای جهانی است که مردم فعالیت بدنی دارند. سرانه ورزشی جهانی بین دو تا دو و نیم متر است، در حالیکه در تهران با مجموعه‌های روباز سرانه ورزشی حدود یک متر مربع است.

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به بهره برداری مجدد مجموعه ورزشی آزادی گفت: مردم از امروز می‌توانند بار دیگر پس از بازسازی از این مجموعه استفاده کنند. این مجموعه با تعامل شهرداری منطقه ۱۰ تهران پس از سال‌ها تعطیلی و عدم استفاده بار دیگر احیاء و در خدمت شهروندان قرار گرفت.

اجاقی تاکید کرد: سرانه ورزشی منطقه ۱۰ ، ۵۰ تا ۶۰ سانتیمتر مربع است که از متوسط شهر تهران پایین‌تر است بنابراین عزم جدی می‌طلبد تا در مدیریت شهری منطقه ۱۰ با توجه ویژه‌ای که به ورزش شکل گرفته با احداث و راه اندازی مجموعه‌های ورزشی، سرانه این منطقه توسعه و افزایش پیدا کند.

هر دلار سرمایه گذاری در ورزش باعث کاهش سه دلار در هزینه درمانی

او با اشاره به اینکه حدود ۱۷۰ مجموعه ورزشی بطور مستقیم زیر نظر شهرداری تهران است و ۱۰۰۰ مجموعه ورزشی سازمان ورزش شهر تهران از جمله سراهای محله را در اختیار دارد، افزود: همگی این مجموعه‌ها در اختیار شهروندان تهران است و بی تردید هر چه در ورزش سرمایه گذاری شود به همان میزان شاهد کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی خواهیم بود. به شکلی که در دنیا عنوان می‌شود هر یک دلار سرمایه گذاری در حوزه ورزش سه دلار در هزینه‌های درمانی صرفه جویی به همراه دارد.

به گفته اوجاقی، با افتتاح مجموعه شهدای آزادی ۳۰ تا ۴۰ هزار نفر سانس ورزشی می‌تواند این مجموعه در ماه به شهروندان خدمت ارائه کند. از سوی دیگر از طریق رویدادها نیز به مردم خدمات ورزشی ارائه می‌شود از جمله پویش قهرمان شهر که ۱۰ رشته ورزشی برای زنان و مردان در همه محلات شهر تهران در نظر گرفته شده و نزدیک به یک میلیون نفر از محلات مختلف تهران از نونهال تا پیشکسوت در آن ثبت نام کرده‌اند.

کد خبر 804258

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha